Zapisi sa odmora jednog kopirajtera – mali marketinški trikovi „običnih smrtnika”

Aktuelno - Beograd, 10 Oktobar 2019

Znate li onaj osećaj kada odete na odmor i dođete u stanje totalnog spokoja? Ni ja.

Sa druge strane, sintagma „profesionalna deformacija” zaslužuje da je, umesto definicije, prati moja slika. Iskusan kolega mi je nedavno rekao kako je marketing celodnevni posao i mogu da potvrdim da jeste.

Priča počinje zajedno sa mojim odmorom, u jednom malom grčkom mestu (u kome sam srpski čula više nego grčki) gde sam se zapitala zašto se dve taverne izdvajaju brojem preporuka (kako onih direktnih, tako i onih do kojih se dolazi mojim omiljenim guglanjem) od svih ostalih kada su kvalitet hrane i cene svuda približno isti.

Čak su postojala mesta koja su imala bolju hranu i izgled, ali nešto im je nedostajalo da privuku masu. To nešto je dobar marketing. Ne mislim na veliku kampanju, mislim na pametno oglašavanje i pretvaranje proizvoda u brend.

Lekcija prva

Da krenemo od one koja je broj jedan po ocenama. U pitanju je taverna koja je dalje od šetališta i, ako se ne raspitujete i ne guglate, a boravite u ovom delu mesta, teško da ćete je otkriti. Međutim, ovde u igru ulazi pametno oglašavanje. Pored šetališta je malo pristanište gde se konstantno nalazi brodić na kome piše da peca za pomenutu tavernu, a u zagradi je data njena lokacija. Poruka je postavljena tako da bude vidljiva i zbog toga jednostavno stiže do svih koji prolaze kroz najprometniji deo gradića, oglašavanje je definitivno jeftino i još se indirektno saopštava da ova taverna konstantno ima svežu ribu. Pored toga, naziv taverne ćeš videti dovoljno puta da ne možeš da ga zaboraviš čak i da nikada do tada nisi prošao pored nje.

Lekcija druga

Druga taverna je od podneva neprekidno puna. Vlasnik je uvek tu i mogu da tvrdim da on od restorana pravi ono što jeste. Postoje ljudi koji znaju kako da pogode pravu meru gostoljubivosti i srdačnosti. Ovo je takav lik. Deluje prisno, ali nenapadno. Zainteresovano, ali ne i dosadno. Magija je u aktivnom slušanju i praćenju reakcija gostiju. I, naravno, tu su specijalni popusti, čašćavanja, upozoravanje gostiju da im ne treba ništa više od onoga što su naručili jer su porcije ogromne. Ideja je jasna – konstantno se šalje poruka da ne želi da ti uzme suviše novca i baš zato se vraćaš, što dovodi do toga da tu ostavljaš više nego što si prvobitno planirao. Uz to, preporučuješ ovo mesto ljudima i dobar glas se širi. Pomislila sam u jednom momentu, da je ovo društvena mreža, a ne realan prostor, ovaj čovek bi bio savršen content manager.

Naravoučenije

  1. Jako je bitno dobro pozicionirati svoju reklamu tako da ona dođe do što većeg broja ljudi.
  2. Individualni pristup, posvećenost i spremnost da se cene spuste dovode do konačnog povećanja prihoda.

Ovo ne smemo da zaboravimo koliko god da se razigravamo na društvenim mrežama i prilikom planiranja kampanje. Rezultati koji želimo uvek su isti – dizanje svesti o brendu i povećanje prodaje. Oni koji su uspešni, čak i na mikro nivou, to nikada ne gube iz vida.

Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr

Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram