Znate li onaj osećaj kada odete na odmor i dođete u stanje totalnog spokoja? Ni ja.
Sa druge strane, sintagma „profesionalna deformacija” zaslužuje da je, umesto definicije, prati moja slika. Iskusan kolega mi je nedavno rekao kako je marketing celodnevni posao i mogu da potvrdim da jeste.
Priča počinje zajedno sa mojim odmorom, u jednom malom grčkom mestu (u kome sam srpski čula više nego grčki) gde sam se zapitala zašto se dve taverne izdvajaju brojem preporuka (kako onih direktnih, tako i onih do kojih se dolazi mojim omiljenim guglanjem) od svih ostalih kada su kvalitet hrane i cene svuda približno isti.
Čak su postojala mesta koja su imala bolju hranu i izgled, ali nešto im je nedostajalo da privuku masu. To nešto je dobar marketing. Ne mislim na veliku kampanju, mislim na pametno oglašavanje i pretvaranje proizvoda u brend.
Lekcija prva
Da krenemo od one koja je broj jedan po ocenama. U pitanju je taverna koja je dalje od šetališta i, ako se ne raspitujete i ne guglate, a boravite u ovom delu mesta, teško da ćete je otkriti. Međutim, ovde u igru ulazi pametno oglašavanje. Pored šetališta je malo pristanište gde se konstantno nalazi brodić na kome piše da peca za pomenutu tavernu, a u zagradi je data njena lokacija. Poruka je postavljena tako da bude vidljiva i zbog toga jednostavno stiže do svih koji prolaze kroz najprometniji deo gradića, oglašavanje je definitivno jeftino i još se indirektno saopštava da ova taverna konstantno ima svežu ribu. Pored toga, naziv taverne ćeš videti dovoljno puta da ne možeš da ga zaboraviš čak i da nikada do tada nisi prošao pored nje.
Lekcija druga
Druga taverna je od podneva neprekidno puna. Vlasnik je uvek tu i mogu da tvrdim da on od restorana pravi ono što jeste. Postoje ljudi koji znaju kako da pogode pravu meru gostoljubivosti i srdačnosti. Ovo je takav lik. Deluje prisno, ali nenapadno. Zainteresovano, ali ne i dosadno. Magija je u aktivnom slušanju i praćenju reakcija gostiju. I, naravno, tu su specijalni popusti, čašćavanja, upozoravanje gostiju da im ne treba ništa više od onoga što su naručili jer su porcije ogromne. Ideja je jasna – konstantno se šalje poruka da ne želi da ti uzme suviše novca i baš zato se vraćaš, što dovodi do toga da tu ostavljaš više nego što si prvobitno planirao. Uz to, preporučuješ ovo mesto ljudima i dobar glas se širi. Pomislila sam u jednom momentu, da je ovo društvena mreža, a ne realan prostor, ovaj čovek bi bio savršen content manager.
Naravoučenije
Ovo ne smemo da zaboravimo koliko god da se razigravamo na društvenim mrežama i prilikom planiranja kampanje. Rezultati koji želimo uvek su isti – dizanje svesti o brendu i povećanje prodaje. Oni koji su uspešni, čak i na mikro nivou, to nikada ne gube iz vida.
Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs
Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr
Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al