Zamislite zajednicu na društvenoj mreži gde „običan“ čovek uz svoju „običnu“ priču može da skupi nekoliko stotina hiljada lajkova i nebrojeno mnogo pozitivnih i ohrabrujućih komentara. Ili zajednicu koja za 10 dana obezbedi preko dva i po miliona dolara za stariju ženu koja živi u teškim uslovima jer ih je sve kupila svojom pričom i pričanjem.
Ne morate ni da zamišljate – u pitanju je već 10 godina aktivna stranica Humans of New York (HONY) koja i dalje ne prestaje da oduševljava i dobija nove pratioce.
Pa da vidimo šta je ovde toliko dobro, a možda i dobijemo inspiraciju za neki brend čiju priču želimo na najbolji način da podelimo sa svetom.
Koja je ideja?
Idejni tvorac projekta je fotograf Brendon Stenton koji je isprva fotografisao ljude na ulicama Njujorka, a onda počeo da dodaje i njihove priče, shvatajući da tako produbljuje izrađene portrete.
Brendon je u međuvremenu putovao i prikazivao ljude iz drugih delova sveta i njihove živote, pomažući svojim pratiocima da upoznaju različite kulture, ali i da vide ono što nas sve spaja kao ljudska bića, gde god da živimo.
Pravi engagement – nemoguće!
Ako uglavnom mrzite da čitate komentare na objave jer se užasnete onim što tamo nalazite, HONY komentari su pravo mesto za vas. Možda se nekada rasplačete i na njih, baš kao i na čisto ljudske priče ličnosti sa fotografija. A uprkos nekim tvrdnjama, katarza je žestok pokretač delanja, o čemu ćemo nešto više reći uskoro.
Kvalitetan sadržaj = dobra priča
HONY je tokom godina inspirisao brojne Humans of... stranice širom sveta, ali ova originalna (kao što to po pravilu biva) čuva autentičnost koju je teško iskopirati.
Ono zbog čega je stranica uspela i uspeva i nakon 10 godina jeste umeće pričanja priče. Ko vam kaže da niko neće čitati dugačak tekst u opisu slike, očito nije ušao na HONY post. Ovi postovi dokazuju da dobra priča drži pažnju bez obzira na dužinu.
Zajednica aktivna i u realnosti
Najsvežiji Brendonov poduhvat je serijal od 32 objave gde je (na početku ovog teksta) pomenuta gospođa u nevolji pričala svoju životnu priču. Istovremeno je na sajtu gofundme.com pokrenuta inicijativa za skupljanje sredstava za nju. Za 10 dana sakupljeno je preko 2 i po miliona dolara.
Dakle, ovo nije samo baza pratilaca koji vole i dele objave po društvenim mrežama, ovo su aktivni pojedinci spremni da pomognu i u „stvarnom“ svetu.
Većina brendova nije u stanju da izazove takvu aktivnost. Razlog za uspeh? Opet umeće pričanja priče.
Još jedan od dokaza aktivnosti HONY zajednice u spoljašnjem svetu je i činjenica da se jedna od Stentonovih ranije objavljenih knjiga koja sadrži priče i fotografije ovih anonimnih ljudi zadržala 31 nedelju na listi bestselera Njujork Tajmsa.
Emocija prodaje
HONY dokazuje ono čega smo negde svi svesni – ljudi žele da vide druge ljude koji ih podsećaju na njih same. Na kraju krajeva, najuspelije marketinške kampanje upravo to i rade – promovišu brend kroz povezivanje sa ljudima i njihovim emocijama.
Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs
Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr
Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al