Kako postati i ostati dobar travel bloger

Aktuelno - Beograd, 09 Oktobar 2019

U svetu i vremenu u kom živimo putovanja su postala sastavni deo života, toliko da čitavu godinu organizujemo prema letovanju, zimovanju i kraćim putovanjima za praznike. Putovanja su nam početne i krajnje tačke u vremenu, iznenađenja koja željno iščekujemo i sinonimi za odmor. Samim tim, nije neobično što se u svetu blogova odavno izdvojila posebna grana travel blogera koji se uglavnom vezuju za neku društvenu mrežu – najčešće Instagram.  Kroz svoje profile oni su čak uspeli da kreiraju neku vrstu brenda, kom su pratioci odani u sve većem broju.

Ponekad je segment o putovanjima samo uzgredan (uz lifestyle i modu), ali najpoznatiji travel blogeri se pre svega fokusiraju na destinacije i sam proces putovanja. To su ljudi čiji bismo život želeli da živimo, otkrivajući svet. Oni uspevaju da nas zaraze svojim entuzijazmom i probude u nama želju da se pokrenemo.

Kada bi trebalo da vodimo stranicu neke turističke agencije, mogli bismo dosta naučiti od travel blogera o tome kako da ta stranica bude uspešna.

Da li ste razmišljali o tome šta oni rade da ostvare taj cilj?

Evo nekoliko odgovora.

  • Raznovrsnost destinacija i tipova putovanja

Jedan od osnovnih uslova je putovati mnogo i putovati svuda. Možda zvuči očigledno, ali kada pogledamo uspešne IG travel profile, videćemo da su u pitanju putovanja širom sveta, ali je podjednako važno i da nisu sva putovanja istog tipa. Obilazak neke evropske prestonice nije isti kao obilazak azijskih metropola. Takođe, za avanturu u prirodi, odmor na moru ili istraživanje srednjovekovnog gradića različito se pripremamo, a i samo putovanje se razlikuje.

  • Visok kvalitet i fotografija i pratećeg teksta

Upravo zbog toga što su blogovi oslonjeni na Instagram (a i ne samo zbog toga), sam tekst uvek prate kvalitetne fotografije koje u najvećoj meri prikazuju lepotu odabrane destinacije. Na taj način, vizuelna lepota posmatraču skreće pažnju, a tekst je ono što upotpunjuje sliku. Istorija, geografija, kultura i mnogi drugi aspekti su važni da bi se IG pratiocima približilo mesto, ali je bitno fokusirati se na onaj segment koji je za destinaciju ključan. Još je bitnije uobličiti tekst tako da bude pitak i da zaintrigira! Pažljivim osmišljavanjem svog sadržaja travel blogeri gotovo da kreiraju reklamu za određenu destinaciju. Iskusni marketinški stručnjaci mogu na pravi način iskoristiti njihovo umeće i povezati ih sa adekvatnim brendovima. Na primer, takva saradnja ostvarena je između blogera @whatifness koji putuju svetom koristeći Telenor roming paket, kao i Samsung kompanije i blogera @lutajuci_putnik, koji na svoja putovanja obavezno nosi njihov telefon.

  • Iskrenost i avanturistički duh

S obrzirom na širu ciljnu grupu, luksuzna putovanja nisu svakom opcija. Zato su uvek dobrodošli saveti kako da putujemo (relativno) jeftino, lako i jednostavno. Takođe, trikovi iskusnih putnika koji olakšavaju život na putu sastavni su deo sadržaja dobrog travel bloga. Time što iskreno pokazuju da putovanja uopšte nisu nepristupačna kao što se čini, travel blogeri postaju jedni od nas, odnosno – mi postajemo jedni od njih, i spremni smo da pratimo njihov put.

Kao odlična inspiracija mogu nam poslužiti neki od sledećih profila: @whatifness, @jovana.miljanovic, @lutajuci_putnik, @snovi_u_koferima, @danicas.small.world


Tajna uspešnih travel blogova leži u talentu za kreativno pisanje i istančanom osećaju za detalj. Pored toga što kreiraju interesantan vizuelni i informativni sadržaj, travel blogeri pružaju sjajnu šansu za potencijalnu saradnju sa velikim brendovima, koju uspešne agencije treba da prepoznaju i iskoriste.

Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr

Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram