Kampanja The Real Cost, koju je FCB New York pokrenuo 2014. godine ima za cilj da ukaže na štetnost duvanskog dima i na brojna oštećenja do kojih on može da dovede. Posebni izazov, kao i uvek, predstavlja tinejdžerska publika kod koje je neophodno podići svest o ovom problemu na način koji im je blizak i zanimljiv. Deo ove kampanje, pod nazivom Little Lungs, koji je sada dobio svoj nastavak radi upravo na tome.
Little lungs in a great big world jeste serija stop motion videa u kojoj su se u ulozi glavnog junaka našla personifikovana mala, usled konzumiranja cigareta, nerazvijena, pluća koja ne mogu da opstanu u velikom, stvarnom svetu. Ton je komičan, situacije su hiperbolizovane i apsurdne, nerazvijena pluća uvek stradaju pokušavajući da izvedu svakodnevne fizičke aktivnosti i bivaju povređena kao junaci u crtanim filmovima (konkretno, onim sa više nasilnih scena). Tu je čak i refren koji se doslovno pevuši i javlja u svim videima jer je neko ko je osmišljavao kampanju dobro znao da je osnova komičnog u mehaničkom ponavljanju. Kad se na to doda i promišljeni apsurd, brzina i poštovanje narativnih zakonitosti formata crtanog filma, koji je tinejdžerima izvesno poznat iz detinjstva, ne iznenađuje to što ovi klipovi na YouTube-u zajedno imaju milione pregleda, a među njima se posebno ističe rođendanski video koji ima preko (neverovatnih) 70 miliona pregleda! Ovaj video je i naš favorit.
Kako bi začinili Little Lungs kampanju iz 2017. godine, u 2020. su uključene i poznate ličnosti koje vode našeg junaka u nove avanture.
Suzan Santijago, group management director iz FCB New York, istakla je kako su u novu fazu ove nagrađivane kampanje ušli birajući poznate ličnosti koje su bliske ciljnoj grupi i koje treba da pomognu da se poruka dalje raširi i podigne svest američkih tinejdžera o tome kako konzumiranjem cigareta mogu trajno da naude sebi.
Ova pamtljiva kampanja posebno je zanimljiva u 2020. kada je svet pogođen pandemijom. Skoro da je neprijatno zamišljati ljude svedene na pluća, ali upravo to može dodatno da privuče pažnju na osnovnu poruku kampanje. Tema je takva da uprkos animaciji, živim bojama, raspevanosti i humoru, kao glavni utisak ostaju neprijatnost i svest o tome da smo videli nešto što nismo želeli, ali smo morali da vidimo. Nadamo se da takav doživljaj imati i tinejdžeri pušači jer je onda meta pogođena.
Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs
Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr
Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al