FCB Manila protiv „paklenog bankarstva″

Aktuelno - Beograd, 16 Jun 2021

Složićemo se da smo svi nekada bili u situaciji da zaglavljeni satima čekamo u (subjektivno) kilometarskim redovima u banci, a da se oni ne smanjuju. Ovakve situacije sa sobom nose i obavezno ustupanje mesta starijima (jer je baš taj dan uglavnom isplata penzija), trudnicama i ljudima s decom. Ne zaboravimo da su tu i oni koji odluče da ne vide red i prosto ga preskoče, pa se čekanje dodatno oduži, uz nezaobilazne rasprave i svađe.

Na kraju zaboravimo gde smo došli, zašto smo došli i šta uopšte treba da uradimo, pa iz te ustanove izlazimo nervozni i besni, uz čest uzvik „koji PAKAO” i koju psovku.

Ako imamo u vidu ovo zajedničko iskustvo, lako možemo tradicionalno bankarstvo preimenovati u pakleno bankarstvo i svi će nas razumeti.

Inspirisani ovakvim situacijama, FCB Manila i Union Banka s Filipina, kreirali su zanimljiv spot po uzoru na Danteovu Božanstvenu komediju, koji prikazuje trenutno stanje u bankama, ali i moderno bankarstvo koje kao svetlost konačno dopire do ljudi i spašava ih.

Ova kampanja je nastavak prošlogodišnjeg spota koji prikazuje Filipince kako slave otkrivanje drugačijeg bankarstva.

Novi spot, pod simboličnim nazivom „Heaven”, oživljava Božanstvenu komediju na kreativan i duhovit način, pomažući ljudima da ugledaju svetlost spasenja i zauvek se otarase mukotrpnog čekanja i nepotrebne papirologije.  

U reklami Vergilije vodi gledaoce i našeg junaka u razgledanje filipinskog bankarskog pakla, a patnja i nevolje svih aktera prikazani su na humorističan način. Bankari su zatrpani papirima i računima, a ljudi u dugim redovima, nervozni i izgubljeni, razmišljaju o novcu i plaćanju mesečnih računa. Kada glavni junak sve to vidi, odbija da prihvati da je to svet kome on pripada. Bira put koji ga obasjava i olakšava život – put koji mu pruža Union Banka.

Lizeta Santos, izvršna direktora FCB Manila navodi: „Shvatili smo da postoje neke boljke i nelagodnosti tokom bankarstva koje jednostavno prihvatamo kao neminovnost. Shvatamo da smo zapravo sami sebe povređivali tek kada otkrijemo da postoji bolji način za bankarstvo.“

O stvaranju ove neobične priče i zašto je baš tako urađena, kreativni direktor FCB Manila kaže: „Inspiracija može doći sa bilo kog mesta, čak i iz pakla“.

Inspiracija je bila paklena, a rezultat zaslužuje da zapali društvene mreže. Kampanja je uspela da bude autentična i pamtljiva, a moderno bankarstvo se lako prepoznaje kao rešenje koje je izašlo iz raja.

 

Izvor: Little Black Book

Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr

Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram