ČETBOTOVI – NOVI MARKETINŠKI TREND?

Aktuelno - Beograd, 12 Septembar 2019

Živimo u eri digitalizacije. Sve što se može pronaći u realnom svetu polako, ali sigurno, postaje dostupno i u virtuelnom. Tako je, uz pomoć četbota, i komunikacija kompanije sa klijentima uspela da pronađe svoje mesto na internetu i postane novi marketinški trend.

Četbot predstavlja softver baziran na sistemu veštačke inteligencije. Njegov glavni zadatak jeste interakcija sa korisnicima u vidu davanja odgovora na postavljena pitanja ili zahteve. Značaj ove nove tehnologije raste iz dana u dan i sve više preduzeća radi na razvoju četbotova na svojim veb-sajtovima.

Jedna od ključnih prednosti ovog sistema jeste dostupnost 24 časa dnevno. Zamislite samo kakav utisak kompanija ostavlja kada osoba može kontaktirati vašu podršku u bilo koje doba dana. Takođe, s obzirom da zamenjuju čoveka, četbotovi predstavljaju odličan način uštede novca i vremena.

Prema poslednjim istraživanjima, ovaj oblik veštačke inteligencije i dalje kaska za telefonskom ili e-mail komunikacijom sa klijentom zbog ograničenog broja odgovora u softveru. Iako je komunikacija sa njima dovedena skoro na nivo ljudske konverzacije, postoji rizik da četbotovi zapravo neće moći da daju odgovor na određeno pitanje ili zahtev, a to neće zadovoljiti klijenta. Stoga je bitno da firma beleži sve konverzacije sa korisnicima kako bi mogla da unapredi svog virtuelnog komunikatora.

Neki od brendova koji su kreirali svoje četbotove su Starbucks, National Geographic i Sephora. Svaki od njih ima drugačiju funkciju u okviru firme čiji je „zaposleni“: U Starbucks-u preko četbota možete naručiti svoju kafu, zahvaljujuću četbotu kompanije Sephora možete gledati make-up tutorijale, dok će vam četbot National Geographic-a samo na razigran način reklamirati njihove emisije.

Četbotovi definitivno imaju veliki impakt na čitav biznis, a njihovo vreme i popularnost će tek doći. Marketinške strategije se značajno mogu unaprediti korišćenjem četbota, što mogu potvrditi sve kompanije koje su ih uvele na svojim veb-sajtovima.

Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr

Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram