BLACK FRIDAY I ONLINE KUPOVINA – ŠTA SMO NAUČILI OVE GODINE?

Aktuelno - Beograd, 15 Decembar 2020

„Ostojiću, doš’o ti crni petak!”, prva je rečenica koja mi padne na pamet kada krene novembarska šopingmanija. Samo što mi ne pakujemo kofere kad to čujemo, nego provodimo dan surfujući internetom, čekajući da ugledamo dugo željeni smart TV kako treperi kao TOP PONUDA, uz žutu cenu. Nije važno koliku. Bitno da je žuta.

Ovaj svetski poznat i prihvaćen praznik kupovine postao je popularan do te mere da je veliki broj kompanija organizovao cele nedelje, pa čak i mesec popusta, zbog čega smo neretko viđali reklame za Black Week i Black Month.

Kako je u pitanju globalni trend, bilo je očekivano da će veliki broj brendova komunicirati sjajne popuste, i to pretežno na digitalnim platformama, usled situacije s pandemijom koja još traje. Međutim, s porastom broja oglasa koji su se pojavljivali tih dana na društvenim mrežama i sajtovima, postojala je šansa da baš vaš prođe nezapaženo. Ono što je trebalo da skrene pažnju, pored samog popusta, bile su dobra kreativa ili priča.

Ključno pitanje je da li je pametno da se kao brend vodite „kud svi Turci, tu i mali Mujo” filozofijom i forsirate popuste, ili možda ipak to može bolje i promišljenije. Recimo – da se dodatno promoviše sigurnost u doba pandemije. Da li ste videli McDonald’s i njegovu Black Friday akciju koja je trebalo da obezbedi popuste za online kupovinu? Ovaj veliki marketing igrač uvek ima u vidu širu sliku i poruku koju kao brend šalje, a ne samo čistu zaradu.

Nekadašnja nagađanja da će internet trgovina doživeti svojih 5 minuta obistinila su se još početkom pandemije. Tada se veliki broj kompanija okrenuo e-commerce uslugama, što je uticalo na to da sada lako hendluju veliki broj online narudžbina.

Međutim, uprkos pogodnostima online kupovine i apela na poštovanje mera socijalne distance, neki se nisu suzdržali i ipak su odlučili da posete svoje omiljene radnje.

Ovaj prizor kružio je društvenim mrežama nekoliko dana, i može da govori o nekoliko stvari:

Da smo nepoverljivi kada je u pitanju online kupovina (znate ono kada vam umesto naručenog miksera stigne cepanica); da se nova haljina mora kupiti bez obzira na okolnosti; i da je promovisanje popusta ipak dovelo do realnih kupaca. Nažalost, bez insistiranja na online prodaji i vezivanja popusta isključivo za nju, stvara se veliki broj zainteresovanih kupaca, ali i veliki (i potencijalno zdravstveno opasan) haos.

Sada nam svima ostaje da čekamo sledeći Black Friday i da rezimiramo koliko je ovogodišnji ulov bio uspešan, isplativ i vredan rizika. A brendovima, čak i u Srbiji, ostaje zadatak da unaprede elektronsku prodaju i naviknu svoje kupce na njene prednosti, jer je, s pandemijom ili bez nje, u ovakvoj prodaji budućnost.

 

Autorka: Jelena Marković, Content Manager

Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr

Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram