Priznanje je došlo nakon dugog perioda strpljivog i posvećenog kreativnog rada na kampanjama koje su često imale za cilj da pomere granice marketinga i doprinesu zajednici za koju su kreirane. FCB je prvi put, još od daleke 1989. godine, proglašen za agenciju godine i tako potvrdio koliko je sposoban za rast i, zahvaljujući ljudima koji mu uvek daju kreativnu energiju, spreman da ostane svež u svojim idejama i pristupu.
„Ovo priznanje ne bi bilo moguće bez naših neverovatnih ljudi širom sveta i naših partnera ‒ naših klijenata ‒ koji predstavljaju temelj priče o FCB-u“, istakao je FCB Worldwide CEO Karter Marej.
Never finished pristup, na kome je insistirala Suzan Krejdl, od kada se pre pet godina pojavila kao novi CCO, naglašavao je značaj konstantne promene i prilagođavanja svakoj situaciji. Zahvaljujući ovakvom pogledu na svet (marketinga), FCB se brzo prilagodio izazovnim okolnostima nastalim usled Kovid-19 krize.
Kako je Marej takođe istakao: „Suočeni sa ovim teškim vremenima, ponosni smo na rezultate koje nastavljamo da postižemo nastupajući hrabro zajedno (brave together). Iako smo počastvovani ovim Adweek priznanjem, osećamo se kao da smo tek počeli.“
Iako je većina agencija ove godine pretrpela finansijske gubitke, FCB je na globalnom nivou porastao za čak 10% i stekao nove klijente, kao što su BMW, Kimberly-Clark i Walmart.
Pored toga, u godini globalne zdravstvene krize, posebno se istakao FCB Health, koji je svojim marketingom u oblasti zdravstva podigao svest o navikama i ponašanjima koje smo razvili tokom pandemije, a trebalo je da ih preispitamo ili promenimo, ali i osnažio veze sa svojim klijentima, od koji su neki Lilly, Merck, Novartis i Sanofi. Na samom početku pandemije, kampanja koju je FCB osmislio za Cottonelle trebalo je da spreči nepotrebno gomilanje zaliha toalet papira i pomogne nam da zastanemo i uvidimo mane svog neracionalnog ponašanja.
Za trijumf FCB mreže, pored prilagodljivosti, istrajnosti i posvećenosti odnosu sa klijentima, zaslužni su i inkluzivnost i spremnost na promene.
FCB je, i tokom ranijih godina, nastojao da odgovori na bitna društvena i pitanja i probleme, ali se njegova spremnost da marketing stavi u službu društvenog angažmana posebno istakla tokom 2020. Za nas sasvim važi ono što je Suzan Krejdl primetila: „Nagrade su jedan od načina za merenje uspeha, ali učinak koji kreativa ima na biznis i druge društvene zajednice sa kojima sarađujemo je ono što nas zaista pokreće.“ Boreći se protiv nejednakosti i rasizma, FCB je svoje klijente podsticao da dignu glas protiv negativnih pojava koje žele da eliminišu. Borba protiv rasizma i podsticanje raznovrsnosti deo su unutrašnje politike FCB-a i njegove namere da podrži manjine i ugrožene grupe i kroz sam proces regrutacije zaposlenih.
U FCB mreži se veruje da je najvažnija lekcija koju treba da naučimo da se rast i napredak nikada ne okončavaju, da uvek imamo prostora da budemo još bolji, svesniji, kreativniji i odgovorniji. Zato smo spremni da uvek izazovemo sebe, čak i u okolnostima koje nas teraju da preispitamo sve ono što smo doživljavali kao sigurno i nepromenljivo.
Izvor: ADWEEK
Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs
Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr
Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al