U ŠTA MOŽEMO DA PRETVORIMO DUGU?

Aktuelno - Beograd, 01 Jul 2022

Za sve koji nisu obavešteni, jun je Mesec ponosa tokom kod se proslavlja LGBTQ+ zajednica i njene borbe za sopstvena prava i ljudski tretman unutar društva. Pojedinci pružaju podršku, baš kao i brendovi, ali u nekom momentu i u nekim situacijama brendovi uspevaju da potonu u nešto što se zove rainbow washing.

O ovom fenomenu na svom profilu piše @kriticki u jednoj od poslednjih objava. Dešava se to da brendovi tokom juna svuda dodaju dugice i ponašaju se kao da su time rešili problem diskriminacije, iako tim činom, kao ni tokom ostatka godine, nikako ne pomažu LGBTQ+ zajednicu.

Ovaj tip oglašavanja je sve češće i (opravdano) ismejan na društvenim mrežama, jer javnost postaje svesnija činjenice da kompanije na ovaj način nastoje da se „nakače“ na temu koja je u trendu i tako podignu sebi prodaju. Sjajnu parodiju na ovu temu kreirao je i tiktoker Paša Grozdov, a kome se video dopadne, lako može pronaći još sličnog sadržaja.

Međutim, ništa od ovoga ne znači da kompanije treba da izbegavaju aktivizam kojim bi podržale kvir zajednicu, naprotiv. Pravi aktivizam je vredan doprinos društvu unutar koga kompanije postoje. To se može učiniti na više načina – odsustvom diskriminacije pri zapošljavanju, zaštitom kvir ljudi na radnom mestu, novčanom podrškom koja se može pružiti LGBTQ+ organizacijama i slično.

Duga, kao simbol, sama po sebi ništa ne rešava. Međutim, ako simbol ponosa pretvorimo u simbol akcije – dobijamo sasvim drugu priču.

Vođena tom ili sličnom idejom, FCB Canada je kreirala inicijativu Rainbow Deposits za potrebe klijenta BMO Financial Group gde su svi koji žive u Severnoj Americi pozvani da tokom juna ostavljaju duge kao depozit na virtuelnoj stranici ove organizacije.

Ljudi su dobili priliku da na određenom sajtu kao „depozit“ kače slike duge koje su pronašli – u prirodi, na zastavama, predmetima, čak i kod drugih brendova. Za svaku fotografiju BMO će donirati jedan dolar, a novac odlazi organizaciji Rainbow Railroad koja pomaže progonjenim članovima kvir zajednice.

Najbolje u ovoj kampanji (pored realno korisnih donacija) jeste to što BMO nije ucenio učesnike da moraju da koriste njihove bankarske usluge. Svaka osoba iz Severne Amerike ima priliku da doprinese i bar na taj način bude deo BMO i FCB Canada inicijative koja je tu da podstakne promenu.

 

Izvor: Little Black Book

Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr

Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram