Ovogodišnji Njujorški festival, jedan od najprestižnijih svetskih festivala na polju advertajzinga, zvanično je završen. Dodeljeno je mnoštvo nagrada u pregršt kategorija, a malo je reći da su ovogodišnji pobednici pomerili granice advertajzinga, neki su čak uspeli da svojom porukom utiču na izmene zakona.
Dejan Nedić, FCB Afirma CEO, jedan od članova Velikog žirija ovogodišnjeg Njujorškog advertajzing festivala je po proglašenju pobednika rekao:"Njujorški festival je ove godine obeležen originalnim, interesantnim, do sada neviđenim idejama. Ipak, ja uvek glasam za najhrabrije kampanje, one koje pomeraju granice i menjaju pravila. Kampanja Black Supermarket je jedna od takvih. Ljudi koji su doneli na svet ovakvu ideju uspeli su ne samo da privuku značajnu pažnju publike već i da postave standarde i pokažu koliko advertajzing može biti moćno oružje kada se nalazi u rukama kreativnih i odgovornih pojedinaca".
Kampanja Black Supermarket, poznatog trgovinskog lanca Carrefour, definitivno jeste ostavila najveći utisak na ovogodišnjem njujorškom festivalu i ponela titulu dobitnika velike nagrade u kategoriji Activation & Engagement. Naime, u većini zemalja u svetu, prodaja voća i povrća je zakonom ograničena na mali broj vrsta koje se nalaze u katalogu vrsta kvalifikovanih za sadnju i prodaju. Po ovom katalogu, 97% biljnih vrsta, koje smo kultivisali je ilegalno za prodaju, a baš te vrste su daleko ukusnije i zdravije od onih koje možete kupiti svakog dana. Ostalih 3% su vrste koje su u vlasništvu velikih svetskih korporacija i koje su nastale u veštačkim uslovima. Zato je Carrefour u svojim marketima napravio posebne Black Supermarket tezge na kojima je prodavao ove ilegalne vrste. Ova kampanja je uticala na izmenu regulativa donetih na nivou Evropske unije.
Još jedna kampanja koja je privukla pažnju publike širom sveta je kampanja poznatog brenda Lacoste. Sigurni smo da na sam pomen ovog brenda odmah pomislite i na njihov logo, onog simpatičnog i svima dobro znanog krokodila. Dobri ljudi iz Lakosta su iskoristili ovu činjenicu kako bi privukli pažnju šire javnosti i ukazali na jedan od zastrašujućih problema našeg doba, izumiranje životinjskih vrsta. To su izveli na veoma dosetljiv način. Naime, napravili su seriju svojih polo majica na koje su umesto prepoznatljivog krokodila prišili simbole životinjskih vrsta kojima preti izumiranje. Broj majica puštenih u prodaju simbolično je označavao broj preostalih primeraka ugroženih životinja u prirodi. Kampanja je odnela nagradu u kategoriji Design, a rezultat kampanje bio je impozantan.
Više o ovim kampanjama, kao i svim ostalim pobednicima ovogodišnjeg festivala pogledajte na njihovoj zvaničnoj starnici, https://www.nyfadvertising.com/2019winners, jer prave inspiracije nikad dosta.
Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs
Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr
Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al