Rizična promena logotipa

Blog - Beograd, 01 Februar 2019

Logotip najdirektnije predstavlja brend i u velikoj meri određuje njegov vizuelni identitet. Početkom 2019. godine španski brend ZARA predstavio je redizajn svog logotipa. I niko se nije nadao da će taj potez izazvati veliku buru medju ljubiteljima ovog brenda i marketinškim stručnjacima. Kada je kompanija isto učinila pre 10 godina, gotovo da je sve prošlo neopaženo.

Razmak između slova u novom logotipu skoro da ne postoji i deluje kao da se slova u novom rešenju utapaju jedno u drugo. Komentari idu toliko daleko da sugerišu da logotip izgleda kao da su ga dizajnirali roboti, a ne ljudi, kao i da umesto pravog imena brenda, sada piše ZABA. Društvene mreže su se usijale komentarima da će kroz nekoliko godina, ukoliko nastavi ovim trendom, logo postati jedna obična mrlja jer će se konačno sva slova utopiti jedno u drugo.

Zara nije prvi veliki brend koji je pretrpeo redizajn logotipa i lavinu reakcija zbog tog poteza.

Starbaks je 2011. godine promenio svoj logotip i uveo onaj bez okvirnog teksta. U tom momentu bili su toliko poznati da im nije bilo potrebno dodatno tekstualno objašnjenje. U jednom momentu Starbaks je pokušao da iskoristi svoj originalni logotip za liniju retro čaša, ali je dobio negativne reakcije jedne hrišćanske grupe jer prikazuje nagu sirenu. Verujemo da su reakcije bile preterane, ali Starbaks više nije pokušavao ništa slično.

Ribok je naišao na otpor potrošača kada je, nakon što ga je kupio Adidas, promenio logotip. Kupci su potpuno prezreli novi logotip i, kao što to obično biva, zaboravili sve mane starog.

Junak naše poslednje priče je Instagram. Nakon što ga je kupio Fejsbuk, Instagram je dobio novi logotip. Korisnici su isprava bili razočarani, ali su brzo prevazišli svoju razočaranost, a Instagram i dalje neprekidno raste.

Šta vi mislite o Zarinom novom logotipu?

Cara Dušana 42,
11000 Beograd,
Srbija

Kontakt:
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram