POČNIMO LJUBAV ISPOČETKA ‒ SLUČAJ EXTREME INTIMO
Iskrenost je presudna u svim odnosima, pa tako i u odnosu brenda i korisnika.
Šta se desi kad ona izostane, imali smo priliku da vidimo na primeru Extreme Intima i njihove prošlogodišnje kampanje ne(SAVRŠENA).
Usiljeno pretvaranje jedne osetljive, mada popularne teme, kao što je body positivity u performativnu marketinšku strategiju uz loš krizni PR, izazvali su lavinu negativnih komentara na društvenim mrežama i osudu javnosti.
I to potpuno opravdano.
Jer i u poslu, kao i u životu, kada se predstavljaš za nešto što nisi, kada nemaš da ponudiš ono što si obećao i pri tome ti fali razumevanja, poštovanja i empatije da razumeš, najmanje što možeš i što se od tebe očekuje, jeste da priznaš grešku i da se izviniš.
A ako iole držiš do sebe, bilo da si čovek ili brend, ostaje na tebi da svojim delima pokažeš da ti je žao i što je još važnije - da ti je stvarno stalo.
Na greškama se uči, na sopstvenim najviše, a dokaz da nije reč o izlizanim floskulama i praznim obećanjima dobili smo nedavno u vidu nove kampanje brenda pod nazivom LOVE YOURSELF.
Meta je ista, samo je, srećom, odstojanje ovoga puta drugačije.
Kao što su i obećali, sada u online prodavnici možemo naći veličine od 46-50, dok je ceo pristup kako kampanji, tako i celom razumevanju teme mnogo dublji i temeljniji.
Pored vizuala i verodostojnih modela, kampanju prati i serija kratkih intervjua sa njima iz kojih imamo priliku da čujemo njihov glas i pozadinu priče.
Zašto je to u ovom slučaju posebno važno?
Body positivity je daleko od poze i buntovništva protiv nametnutih standarda lepote.
Borba za normalizaciju ženskih tela svih oblika i veličina datira još iz 1960. godine, kada su se u Americi pojavili prvi „fat acceptance” pokreti.
Oblici aktivizma vremenom su se menjali, ali je suština ostala ista i možemo je svesti na jednu reč:
PRIHVATANJE
Sebe, svog tela, svojih emocija, različitosti, nedostataka.
Ukratko, svega što je nekada bilo predmet osude, a što nas čini (ne)savršenima, odnosno ljudima od krvi i mesa.
Dakle, fokus ponovo dolazi i polazi iznutra.
Kada smo okrenuti, nežni i iskreni prema sebi, sve ostale percepcije se lakše menjaju jer se trudimo da upravo takvi budemo i prema drugima.
Da se razumemo, daleko od toga da je ova kampanja savršena ili neviđena na našim prostorima.
Ne moramo da joj se divimo, ali ono što treba da pohvalimo jeste činjenica da nisu zaboli glavu u pesak i što su pokazali da, kao što su i obećali, imaju sluha za svoje kupce i tržište.
I zato, ako je već suština u PRIHVATANJU, licemerno bi bilo da izvinjenje u vidu LOVE YOURSELF kampanje ne bude tako i tretirano.
Bar što se mene lično tiče.
Autorka: Vesna Buljan, Junior Copywriter
Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs
Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr
Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al