Od proleća 2020. godine kada je „(samo)izolacija“ postala jedna od korišćenijih reči, a pitanje „šta raditi sa sobom?“ jedna od najvećih dilema svakog pojedinca radikalno suočenog sa sopstvenom samoćom i dosadom, pojavio se i instagram nalog @samo_nezno_prema_sebi, dizajnerke i edukatorke Jane Oršolić.
Ovaj projekat isprva nije imao tako ambicioznu nameru da u vremenu u kojem je čitav svet najednom osetio kolektivnu neizvesnost, zbunjenost, nemoć, preosetljivost i strah, pokrene malu revoluciju pitanjem „kako se odnositi prema sebi?“.
Danas, u moru različitih izvora za samopomoć, od profila na društvenim mrežama, literature iz oblasti popularne psihologije, do jutjub motivacionih govornika, te popularnog lajfkoučinga, postavlja se pitanje zašto je baš ovaj koncept SAMO NEŽNO PREMA SEBI zavredeo toliko poverenja? Grupa ljudi iz čitavog regiona našla je svoje „sigurno mesto“ u ove četiri reči. Bedževi, nalepnice, notesi i torbe postaju nedovoljni i ova misao kreće masovno da se tetovira. Nepretenciozna i jednostavna rečenica „samo nežno prema sebi“ postaje prepoznatljiva, upotrebljivana i gotovo brendirana. Ljudi se otvaraju, dozvoljavajući sebi da budu ranjivi ili nemoćni u okviru zajednice koja, čini se, nije proistekla iz jasne marketinške namere, već iz autorkine intuicije i potrebe za istinskim rešenjem, a ne samo pukom afirmacijom.
Možda ovo odgovora na pitanje kako posle dve godine profil @samo_nezno_prema_sebi nije ostao zatrpan sličnim nalozima, iako je nailazio i na bujicu negativnih „zar to nije sebično“ komentara. Pored toga, projekat je, uprkos generalnoj prihvaćenosti i popularnosti, sukobljen i s opiranjem jedne grupe ljudi na trend kao takav. „Samo nežno prema sebi“ je pokazao da je mnogo više od trenda. Kako je sama autorka rekla, to ne može biti sebičnost ni u vrlo jasnom semantičkom pogledu, inače bi poruka glasila „nežno samo prema sebi“.
Ovaj projekat je jednostavnom rečenicom i još jednostavnijim dizajnom otvorio kompleksna pitanja o načinima kako se sebi obraćamo i kako tretiramo svoje telo i um. Pokazao je koliko je osetljive teme važno iskomunicirati ispravno.
U nadi da se pandemija smiruje, u želji da svet iznova nauči kako da živi i da će se fraze poput „nova normalnost“ ili „nenormalnost“ iskoreniti, koncept „samo nežno prema sebi“ opstaje, ukazujući na važnost popularizacije higijene mentalnog zdravlja, prilazeći ljudima neposredno i iskreno, i zasigurno doprinoseći širenju svesti o temi kojoj ne želimo da prođe tiho i nezapaženo, niti da postane samo jedan sezonski, prolazni trend.
Autorka teksta: Irena Parezanović, Junior Copywriter
Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs
Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr
Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al