Jedno od mojih omiljenih pitanja na razgovorima za posao, koje uglavnom postavim kada se kandidat dovoljno opusti, jeste – ČIME BI SE BAVIO/LA DA SE NE BAVIŠ MARKETINGOM.
Odgovori uglavnom dođu odmah i bez ikakvih problema, a ja jedva čekam da ih čujem. Taj odgovor mi govori mnogo više od onih koje svi, manje ili više uspešno, deklamujemo u takvim situacijama. Ljudi koji znaju šta bi radili u nekom drugom svetu, umeju da fantaziraju i znaju gde leži njihova strast. Kreativni su i sposobni da zamisle opcije koje u takozvanoj stvarnosti ne postoje.
I najčešće su te strasti korisne i za posao kojim se bavimo. Ja bih (šokantno!) pisala serije. Koleginica akaunt bi organizovala sve što se može organizovati (ovo je žena s razvijenim snovima o raznovrsnom organizovanju, koja je imala sreću da se nađe na pravom mestu i poziciji). Neko želi da dizajnira nakit, fotografiše i promoviše svoj brend. Ti ljudi se uglavnom i nalaze u kreativi. Sanjamo sve i svašta, ali najčešće to i jeste povezano s našim agencijskim poslovima.
Ono što proveravam ovim pitanjem jeste da li osoba može da kanališe svoje strasti tako da odgovori na zahteve pozicije za koju aplicira.
Ne znam mnogo ljudi u agencijama koji su počeli da se bave marketingom iz ljubavi prema prodaji, ali ih znam dosta koji su marketing odabrali jer uživaju u ubeđivanju – rečima, nastupom ili kombinovano.
Verujem da inspiraciju za najbolje kampanje ne dobijamo gledajući stare kampanje nego prateći ono što nas zanima i fascinira. Na kraju krajeva, obraćamo se ljudima i njihovim potrebama, da bismo razumeli strasti moramo i sami da budemo strastveni.
Strastvenost je i jedini put ka originalnosti.
Na kraju – neophodno je da angažujemo ljude koji se iskreno lože i na stvari van marketinga. Doneće svoju perspektivu u posao kojim se bave. Doneće raznovrsnost. Doneće ravnotežu između posla, s jedne, i života i hobija s druge strane koja je neophodna da bi se rodila bilo kakva sveža ideja. I kada se umore od rada, a hoće, jer svi imamo faze, i kada posumnjaju u svoje sposobnosti, a hoće jer nam se svima dešava, u onome što vole naći će snagu da prevaziđu loše periode.
Bez toga, imamo zaposlene koji se neminovno kreću ka izgaranju, a to ne želimo nikome.
Autorka: Natalija Jovanović, Senior Content Manager
Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs
Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr
Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al