AKO SI NA DRUŠTVENIM MREŽAMA, BUDI DRUŠTVEN!

Aktuelno - Beograd, 19 April 2021

Jedan od centralnih problema u planiranju komunikacije jeste nerazumevanje osobenosti i prilika koje svaki kanal komunikacije pruža. Usled nedostatka ili manjkavosti strategije komunikacije, dešava se da se sekunde na TV-u troše na banalne beauty i product shotove koji nikoga sem brend menadžera ne zanimaju, umesto na pričanje koherentne i svrsishodne priče o proizvodu ili brendu. Takva vrsta samodovoljnosti u advertajzingu, koja ne (pre)poznaje ni kanal ni konzumente, prisutna je možda više na društvenim mrežama, nego i na jednom drugom mestu.

Osnovna premisa društvenih mreža je društvenost tj. građenje i održavanje interakcija s drugim ljudima. Nažalost, malo brendova koristi mogućnost da na direktan i dragocen način uspostavi jedinstvenu komunikaciju sa svojim potrošačima. Ovim kanalom, ne samo da možete približiti vaše proizvode brže i autentičnije nego bilo kojim drugim, već možete dobiti i povratne informacije od velike važnosti za unapređenje brenda i komunikacije.

Ipak, većina brendova, ako ne najvažniji, onda jedan od najvažnijih poslova u dugačkom lancu svoje komunikacije prepušta social media managerima na praksi kojima je vrhunac interakcije ostavljanje GIF komentara ispod posta.

Ok, ne moraju svi imati besprekorne društvene mreže kao Innocent, ali je trenutni algoritam:

Product shot

Product shot

Hashtag

Product shot

UGC

Product shot

besmislen, neučinkovit i predstavlja bespotrebno trošenje resursa u svakom smislu.

Šta je rešenje?

Napravite od svog brenda „osobu” s kojom će korisnici želeti da imaju razgovor preko društvenih mreža. Ne samo na temu vašeg brenda, nego  i svih ostalih tema koje se prepliću, nadopunjavaju vaš proizvod ili brend. Ako je suština vašeg brenda da inspiriše, inspirišite ljude i izvan postova na kojima će biti product shot i hashtag #inspiracija. Inspirišite i kroz komentare, aktivan dijalog s fanovima, deljenje sadržaja i odgovaranje na isti. Budite „osoba″-brend koja inspiriše druge, svakog dana i na svakom koraku.

I zato sledeći put kada poželite da se pohvalite na društvenim mrežama svojim novim dizajnom proizvoda, novim TVC, novim prodajnim mestom, samo zamislite osobu koja se svom okruženju konstantno hvali novom garderobom, novim putovanjima i novom kućom pored mora. Sigurno nije najomiljenija u društvu. Isto to važi i za brendove i društvene mreže.

Sve što treba da budete je to što već jeste. To je istovremeno i najlakša i najteža stvar, ali moguća. Čak i ako niste Innocent.

 

Autor: Igor Jeremić, Copywriter

Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr

Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram