Snaga digitalnog marketinga u politici - Šta nas očekuje u 2020?

Blog - Beograd, 12 Avgust 2019

Nije prošlo mnogo od kako je na američkim predsedničkim izborima pobedu odneo Donald Tramp. U to vreme mnogi su ostali iznenađeni njegovim rezultatima, ipak, sa ove vremenske distance vrlo je jasan razlog Trampovog učinka na izborima. Jedan od glavnih razloga njegove pobede je veoma kvalitetno i marljivo sprovedena digitalna kampanja. U nastavku pogledajte koje su to online metode doprinele Trampovim izvanrednim rezultatima, a da li će timovi naših političkih stranaka iskoristiti benefite socijalnih mreža kako bi ostvarile prednost na parlamentarnim izborima 2020. godine, tek ostaje da vidimo.

Online prisustvo

Možete li da pretpostavite koja ličnost među svetskim liderima ima najviše pratilaca na Tviteru? Pa da, vrlo je lako, to je Donald Tramp. Sa svojih 52 miliona pratilaca on je stvorio ličnu digitalnu armiju koja je bila jedna od odlučujućih karika u njegovoj pobedi. Ovakav vid marketinga i prisustva u digitalnim medijima umnogome je izmenio političku scenu i predizborne trke širom sveta. Političari su postali svesni mnoštva mogućnosti koje im digitalni marketing pruža, prigrlili su ih i voljni su da iskoriste sav njihov potencijal.

Direktan pristup glasačima

Pre ere digitalnog marketinga političari su zavisili od televizije, radio reklama, poziva na telefon i uvek su svoju poruku generalizovali kako bi bila pitka za što veći broj ljudi. Sada, kada postoje tehnike kao što su SEO, PPC, razne vrste analitičkih alatki i mnoge druge, vrlo je lako saznati šta birači žele i shodno tome im poslati poruku, komentarisati ili odgovoriti direktno na njihova pitanja.

Koristeći direktne poruke, čiji sadržaj može biti prilagođen u vrlo kratkom roku, kandidati mogu saznati u kom mentalnom stanju se birač nalazi i shodno tome mu poslati odgovarajuću poruku koja će mu pomoći da prevagne na željenu stranu.

Analitika

Uz pomoć detaljne analitike, koju digitalni mediji pružaju, kandidati mogu blagovremeno reagovati, promeniti bilo koji deo svoje kampanje i prilagoditi ga novonastalim okolnostima. Analitika može da pokaže i kada su pratioci nekog kandidata najaktivniji na društvenim mrežama, tako da kandidat u to vreme može objaviti svoje postove i očekivati najveći broj impresija.

Budžet

Predsedničke kampanje umnogome zavise od budžeta kojim kandidati raspolažu. I na ovom polju digitalni marketing se pokazao kao optimalan izbor. Prednost ovakvog vida oglašavanja je u tome što poseduje dosta besplatnih opcija ili štedljivih alata koji predodređeni budžet koriste najefektivnije. Takođe, digitalni marketing može pomoći i prilikom prikupljanja novca. Tramp je 2016. godine uspeo da prikupi 957.6 miliona dolara, naravno ne sve kroz digitalne kampanje, ali veliki deo ove svote došao je iz digitalne sfere.

Šta očekivati

S obzirom da u poslednjih nekoliko godina digitalni marketing igra odlučujuću ulogu tokom političkih kampanja, ono što možemo sa sigurnošću očekivati je sve veća, kvalitetnija i agresivnija upotreba ovakvih vidova oglašavanja. Ono što je izvesno jeste da će se u budućnosti ciljati na svakog glasača zasebno. Personalizovane i direktne poruke biće glavno oružje koje će kandidati koristiti kako bi svoje glasače izveli na birališta i pomogli im pri donošenju odluke kome će dati svoj glas.

Igra zvana logo

Naša kolegnica Suzan Krejdl, glavni kreativni direktor FCB Global grupe, imala je par zanimljivih komentara na predstojeću predsedničku trku u Americi. Ona je komentarisala logotipe kandidata na američkim izborima, zbog čega su toliko važni i zbog čega smatra da će poruka Donalda Trampa : ”Make America great again”, i na narednim izborima biti ispred svih.

Ceo intervju možete pogledati na ovom linku.

Cara Dušana 42,
11000 Beograd,
Srbija

Kontakt:
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram