Nedavno je jedan moj prijatelj otišao kod nutricionistkinje i na licu mesta potvrdio da ne zna koje kućne aprate poseduje. Šerpe, blenderi i sokovnici su zvučali kao objekti za čije je postojanje svakako čuo, ali ne može da tvrdi da postoje u njegovoj kući. Morao je da pita mamu. Mama je bila zadužena i za dalju pripremu propisanih obroka. Kao osoba čije su kuhinjske veštine izrazito ograničene, ipak sam uspela da se užasnem jer ovo nije bilo pitanje znanja/neznanja već rodnih uloga.
Nije smešno kada se veš-mašina najavi kao sprava koju mogu svi da koriste, ali u nekim društvima, poput našeg ili brazilskog u kome je kampanja ugledala svetlost dana, a nažalost i mnogih drugih, brojni muškarci ne samo da ne znaju šta im se nalazi u kuhinji, nego ne umeju da uključe ni mašinu za veš.
Od sličnog insajta polazi FCB Brasil u svojoj kampanji za brend Brastemp, čija je bela tehnika deo brojnih brazilskih domova, pa veš-mašinu najavljuje kao spravu koju, gle čuda, svi mogu da koriste. Istraživanje IBGE iz 2020. godine pokazalo je da žene provode u proseku duplo više vremena nego muškarci obavljajući kućne poslove, a ovaj prekovremeni rad niko ne plaća.
Konsultantska kuća Think Eva s kojom je FCB sarađivao iznela je podatak da žene u proseku provedu četiri godine svog života u pranju veša. To je vreme koje muškarci troše na lični razvoj, poslovno napredovanje ili jednostavno odmaranje.
Kampanja je iskorišćena da lansira fiktivnu veš-mašinu i tako podigne svest o problemu neravnomerne podele kućnih poslova u društvu. Ideja koju brend zastupa jeste da kućni poslovi treba da se dele i da su oni za svakoga. Ljudi koji se pojavljuju u reklami su svesno birani da ilustruju raznovrsnost, pa se tako javljaju predstavnici različitih društvenih grupa. Prisutni su i stariji par i trans žena i porodica angolskog porekla.
Ovo se dogodilo sada, kako bi se povodom Dana majki koji se u Brazilu proslavlja u maju, progovorilo o ovoj bitnoj temi. Brastemp je kao lider na tržištu odlučio da sam inicira priču i razruši stereotip o ženi kojoj se tradicionalno pripisuje uloga one koja vodi brigu o celoj porodici i njenim potrebama. Poruka je jasna: kućni poslovi nisu samo odgovornost žena, već svakoga ko u kući živi i lakše će nam biti ako tu lekciju naučimo što je pre moguće.
Izvor: Hello You Creatives
Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs
Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr
Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al