U vremenu kada je internet prostor postao prezasićen reklamama, dolaženje do mladih kupaca je otežano, zbog čega mnogi savetuju povratak na tradicionalne „out of home“ kampanje.
Milenijalci sve lošije podnose reklame kojima su zatrpani na internetu. Čak 63% predstavnika ove starosne grupe bira da ih blokira.
Većina ljudi na pomen milenijalaca zamišlja dobro obaveštene zavisnike od tehnologije koji postaju sve uticajniji na društvenim mrežama. Iz tog razloga, brojni marketinški stručnjaci veruju da su digitalni kanali najisplativiji za dopiranje do milenijalca i ostvarivanje profita po ulaganju (ROI).
Kako piše portal Marketingprof.com, pristup milenijalcima preko digitalnih kanala nije pogrešan. Problem je što se veliki broj stručnjaka na tome zaustavlja, umesto da koriste i druge kanale i na taj način stvore sveobuhvatnu kampanju.
- Izuzetno je važno razumeti ponašanje milenijalaca. Prvo, oni su sve ciničniji prema reklamama. 63% ispitanika je izjavilo da bi bar na jednom od uređaja koristilo opciju blokiranja reklama. Njihov cinizam je u velikoj meri posledica zasićenosti digitalnog prostora međusobno suprostavljenim i preagresivnim reklamama, zbog čega pojedinačne poruke teško mogu da stignu do potencijalnih kupaca – piše ovaj portal.
Još jedan razlog zašto milenijalci izbegavaju plaćene i nametljive reklame na internetu može se naći u tome što oni žele da uređuju sopstveni sadržaj. Konkretno, oni žele da samostalno biraju brend sa kojim će ući u odnos, a u pretrpanom online prostoru teško je naći biznis kojem se može verovati.
Iz navedenih razloga bi, prema preporuci ovog portala, na milenijalcima trebalo isprobati i tradicionalni, takozvani „out of home“, reklamni pristup. Ovo konkretno znači ulaganje u bilborde.
- Takve reklame nisu napadne, naizgled se stapaju sa okolinom, zbog čega lakše stiču poverenje milenijalaca. Zanimljiv je i statistički podatak po kome čak 57% ljudi veruje da je istina ono što pročitaju na bilbordu ili na pamfletu – piše portal Marketingprof.com.
Marketinški stručnjaci ističu i šta je neophodno imati u vidu prilikom obraćanja milenijalcima putem bilborda:
1. Kako bi se odabrala lokacija, neophodno je saznati gde milenijalci provode najviše vremena. Oko 37% milenijalaca više voli odlazak u radnje nego online šoping, tako da bi bilo pametno pronaći lokaciju blizu tržnog centra. Park je drugi dobar izbor, jer većina mlađih milenijalaca voli da provodi vreme napolju.
2. Usklađenost boja, slike i poruke je izuzetno važna u obraćanju milenijalcima. Oni, recimo, bolje reaguju na boje i nijanse koje odišu optimizmom. Upravo je zahvaljujući njima trava zelena postala ekstremno popularna u dekoraciji enterijera.
3. Ako koristite digitalni bilbord, možete napraviti interaktivnu reklamu i računati na to da će tipičan milenijalac želeti sam da uređuje sadržaj. Interaktivna reklama stvara vezu sa kupcem i daje mu moć da pokaže svoju kreativnost pod okriljem brenda.
4. Bitno je da svaka poslata poruka bude sažeta i direktna, posebno u dobu kada smo bombardovani advertajzingom i zatrpani suvišnim informacijama.
Na kraju, u prilog bilbordima ide i istraživanje Ipsos Mori agencije. U njemu je iznet zaključak da će milenijalci na internetu pre ući u interakciju sa brendom za koji su prethodno videli reklamu. Prema tome, za uspešnu kampanju treba kombinovati out of home i digital pristup. Samo je na taj način moguće ostvariti željene rezultate.
Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs
Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr
Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al