Pandemija virusa Covid-19 će u svetu marketinga definitivno ostati zapamćena i po svojevrsnoj logoapokalipsi. Trend masovne promene logotipa danima je zauzimao centralno mesto na društvenim mrežama.
Maska na Nike „štikliću“ i „distancirani“ Audi krugovi
Jedan od prvih koraka napravio je čuveni svetski lanac kafeterija Starbucks, čiji je logo već prvih dana dobio masku. Ubrzo nakon njega, oglasio se i Nike, čiji je „štiklić“ postao maska na licu čoveka, sa sloganom „Just wear it“. Takođe, ne možemo a da ne pohvalimo globalnu Nike kampanju u koju su uključene brojne zvezde iz sveta sporta koje su se angažovale da postaknu ljude da treniraju od kuće.
Promenu vizuelnog identiteta su podržali i Coca Cola i McDonald’s koji su redizajnirali svoje logotipe kako bi istakli značaj fizičke distanciranosti. McDonald’s je razdvojio prepoznatljivo slovo M, Audi je isto učinio sa svoja četiri kruga, Volkswagen sa slovima V i W, dok je Mercedes proširio znak.
Reakcije publike
Ljudi su na ove promene pozitivno reagovali. Online kupovina je od početka karantina bila u porastu i uključivala je sve: od neophodnih stvari do sitnica kupljenih iz čiste empatije, kako bi se podržao nečiji biznis. Najveći dokaz o tome koliko smo zapravo potrošačka nacija (a nismo jedini) jeste broj vozila kurirske službe koji se našao na našim ulicama.
U moru negativnih informacija kojima smo svakodnevno zatrpavani, bilo je lepo čuti reči podrške, odakle god da su one dolazile. Promena komunikacije i logotipa je za brendove predstavljala najjednostavniji oblik prilagođavanja situaciji, uz promovisanje odgovornog ponašanja.
Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs
Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr
Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al