FCB CHICAGO I GETTY IMAGES – KAKO PRAVA REKLAMA MOŽE DA PROMENI SVET

Aktuelno - Beograd, 23 Mart 2018

 

Znate li da više ljudi umire od konzumiranja vode koja nije za piće nego što ih umre u ratovima?

 

Ova iznenađujuća informacija poslužila je kao motivacija za kreativnu humanitarnu akciju koju je Getty Images pokrenuo u saradnji sa FCB Chicago. Čitava kampanja je lansirana 22. marta, na Svetski dan voda.

Kako navodi Adweek, Kreg Piters je ispred Getty Images izjavio: „Voda je jedan od osnovnih elemenata naših života, pa smo ove godine na Svetski dan voda rešili da osnujemo pokret koji će podići kolektivnu svest i sakupiti novac za borbu protiv globalne krize koja se odnosi na vodu.“

Na mikrosajtu Watermarks for Water, koji je pokrenuo Getty Images, nalazi se kolekcija sastavljena od 300 fotografija nekih od najboljih svetskih fotografa. Fotografije verno prikazuju muke ljudi koji nemaju pristup pijaćoj vodi. Kupovinom fotografija uklanja se Getty Images vodeni žig, nakon čega se deo novca ulaže u vodosnabdevanje zemalja u razvoju.

Fotografije su, zbog svoje moći da „zarobe“ trenutak, izrazito snažno sredstvo u izazivanju emocija. Kao i sva moćna sredstva, fotografija u pogrešnim rukama može biti zloupotrebljena. Zloupotreba fotografije podrazumeva takvo ogoljavanje realnosti koje od nje pravi atrakciju. Umesto da fotografija ukaže na negativne pojave, njena zloupotreba dovodi do toga da ljudi-posmatrači postaju imuni na ono što vide. Otupeli usled stalnog konzumiranja (na različite načine) nasilnog sadržaja, posmatrači postaju sasvim pasivni i nezainteresovani za svet koji vide.

Kampanja koju je FCB Chicago osmislio u saradnji sa Getty Images čini upravo suprotno. Ona moć fotografije usmerava na pravi način tako što izaziva emocionalnu reakciju u gledaocima, ali se ne zaustavlja na tome. Watermarks for Water poziva na konkretnu akciju – ulaganje koje vodi do opipljive društvene promene.

Osnovna poruka videa koji je poslužio kao uvod u kampanju jeste: „Changing the world is as simple as removing a watermark.“

 

Konačno, ova inspirativna kampanja podseća nas da su individualni doprinosi dovoljni da zajedno promenimo ono što nam se ne dopada u svetu. Naša aktivnost je i doslovno jedino što je potrebno da izmenimo sliku realnosti. Ovo je podvučeno izborom fotografije kao prostora za komunikaciju. Naša je odluka da li ćemo tu priliku i iskoristiti. 

Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs

Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr

Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al

 

Feeling social?
Facebook Twitter Instagram