Veštačka inteligencija je, preko digitalnih asistenata, ušla i u srpski marketing. Međutim, ova tehnologija već je uveliko uobičajena u svetu. Čak 58 posto direktora marketinga iz celog sveta veruje da će u narednih pet godina biti prinuđeni da se bore za uspeh u prostoru veštačke inteligencije.
Klijenti se sve više navikavaju na rešenja koja nudi veštačka inteligencija. Uskoro će isto očekivati čak i od lokalnih, malih biznisa.
Marketinški eksperti predviđaju da će u 2018. ovaj trend potpuno osvojiti advertajzing, i to ne samo kao sredstvo za privlačenje pažnje, već
kao deo biznisa koji poboljšava kvalitet usluge, donoseći prihod i profit. Zapravo, kako je pokazalo jedno istraživanje sprovedeno u SAD, rezultati prošlogodišnjih božićnih rasprodaja pokazuju da svi koji nisu promenili svoj zastareli biznis model već trpe posledice.
Prodavnica tehničke robe Kloverlif je u Americi lansirala digitalne smart reklame iznad rafova, na kojima se smenjuju različite poruke. Pomoću njih, marketinški stručnjaci bi trebalo da steknu uvid u to ko stoji ispred rafa i koja kampanja deluje. Ugrađeni optički senzori detektuju informacije o kupcu kao što su godine, pol i etnička pripadnost. Ova tehnologija može da istraži izraze lica kupaca i, zahvaljujući tome, prodavac može da uoči postojanje obrazaca u prodaji.
- Možemo da dobijemo uvid u to šta kupac radi ispred police, komuniciramo sa njim i navedemo ga da kupi proizvod. Ne snima se ni video ni fotograifja. Koriste se templejti koji se upoređuju sa izrazima lica - kaže CEO Gordon Dejvidson.
Na osnovu prikupljenih podataka, stručnjaci mogu da isprobaju različite kampanje, da vide da li one daju rezultate i menjaju ih u gotovo realnom vremenu. Ukratko, za marketing u budućnosti i dalje će važiti zlatno pravilo „pravo vreme, prava poruka, pravo mesto“, ali će ono biti pojačano do krajnjih granica!
Veštačka inteligencija tako postaje prečica kroz podatke o kupcu. Upotreba veštačke inteligencije omogućava marketinškom stručnjaku da „protrči“ kroz drastično uvećan broj informacija i dobije uvid koji će im omogućiti da zadovolje targetirane klijente i da istovremeno dobiju povratnu informaciju o njihovom ulaganju. I najbolje za kraj: ovakva vrsta marketinga ne oduzima previše vremena jer je većinu operacija moguće automatizovati.
Beograd
Cara Dušana 42
Srbija
T +381 11 3284 620
office@fcbafirma.rs
Zagreb
Ulica Grada Vukovara 224
Hrvatska
T +385 1 558 3173
office@fcbzagreb.hr
Tirana
Rruga Nikolla Tupe 15/3
Albania
T +355 45 605 955
office@fcbafirma.al